.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هیچ‌گونه مکان موقت دپوی زباله در نکا وجود ندارد
شهردار نکا با تکذیب اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مبنی بر دپوی زباله در نزدیکی یکی از مدارس نکا گفت: هیچ‌گونه مکان موقت دپوی زباله در نکا وجود ندارد.

به گزارش شمال نیوز، شهر نکا از جمله شهرهای شرق مازندران است که در گذشته با وجود تلاش مسؤولان، شاهد دپوی موقت زباله در برخی از نقاط شهری بودیم که این مسأله در سال اخیر و با راه‌اندازی کمپوست شرق مازندران در بهشهر و افزایش تعداد پاک‌بانان و نظارت کافی به کمترین حد ممکن رسیده و امروز به گفته شهردار نکا هیچ‌گونه مکان موقت دپوی زباله در نکا وجود ندارد.  

با این حال در اواخر ماه گذشته، سیدعلی قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در 24 مهرماه در جلسه کارگروه سلامت استان مازندران با اشاره به چالش‌های که برخی از مدارس با آن مواجه هستند، گفت؛ در عباس‌آباد نکا زباله‌ها کنار مدرسه دپو می‌شود که این موضوع مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به لحاظ تنفسی به وجود می‌آورد و مسائل از این دست در برخی از شهرها با آن مواجه هستیم.

*دپوی زباله‌ای در نزدیکی مدارس نکا نداریم

شهردار نکا در این زمینه گفت: هیچ‌گونه دپوی زباله‌ای در نزدیکی یکی از مدارس شهرستان نکا انجام نمی‌شود و زباله‌ها هر روزه از تمام نقاط شهر نکا، مدارس، بازار و ... جمع‌آوری می‌شود؛ شاید در گذشته و قبل از ساخت این مدرسه، زباله‌هایی دپو می‌شد اما با بهسازی عباس‌آباد و ساخت این مدرسه تاکنون دپوی زباله نداشته‌ایم.

سید عیسی میری‌قلعه‌سری  اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در این راستا نداشته‌ایم و زباله‌ها روزانه، جمع‌آوری می‌شود.

*هیچ‌گونه مکان موقت دپوی زباله در نکا وجود ندارد

شهردار نکا با تکذیب دپوی زباله در نزدیکی مدرسه عباس‌آباد نکا، گفت: تمام زباله‌ها در همه نقاط و سطح شهر نکا توسط پاک‌بانان ما جمع‌آوری می‌شود و حتی یک گزارش مردمی مبنی بر دپوی زباله تاکنون نداشته‌ایم و در مدارس و اماکن عمومی هم این مسأله با قوت دنبال می‌شود و هیچ‌گونه مکان موقت دپوی زباله در نکا وجود ندارد.

این مسؤول ادامه داد: منطقه عباس‌آباد نکا از جمله مناطقی است که پاک‌بان دقت کافی بر جمع‌آوری زباله دارد و همچنین با توجه به اینکه شهرداری برای بهسازی محیط این منطقه که در گذشته از مناطق پرخطر شهرستان بوده است، با تمام توان وارد شده است، اجازه دپوی زباله و برگشت به حالت قبلی را به کسی نمی‌دهیم.

میری‌قلعه‌سری همچنین با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله در سطح شهر نکا روزانه با استفاده از عوامل خدمات شهرداری و پاک‌بانان، انجام می‌شود، افزود: روزانه بیش از 50 تن زباله از شهر نکا به کمپوست بهشهر ارسال می‌شود که مقداری از رجکتی‌ها به شهر نکا برگشت داده می‌شود.

وی مقدار این رجکتی‌ها و برگشتی‌های زباله از بهشهر به نکا را بین 30 تا 40 درصد عنوان و اضافه کرد: این برگشتی‌ها شامل زباله‌های خشک هستند که به محل دپوی زباله در منطقه بالای زرندین و معدن دفن زباله هدایت می‌شوند.

شهردار نکا بیان کرد: در جمع‌آوری زباله در شهر نکا، هیچ‌گونه تعطیلی وجود ندارد و به‌طور شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل هم زباله شهروندان، جمع‌آوری و به کمپوست بهشهر هدایت می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه برگشتی‌های زباله از کمپوست شرق مازندران به نکا خشک بوده و شیرابه‌ای ندارد، افزود: با توجه به اینکه در کمپوست بهشهر مکانی برای رجکتی‌ها و برگشتی‌های زباله وجود ندارد، لذا باید زباله‌های خشکی که بعد از کمپوست باقیمانده است به معدن زباله نکا هدایت شود.

میری‌قلعه‌سری در مورد چگونگی معدن زباله نکا هم اظهار کرد: با تلاش همه مسؤولان و دست‌اندرکاران، معضل دپوی زباله در نکا رفع شده است و معدن زباله نکا هم با فنس‌کشی، دیوار‌کشی و حصارکشی انجام شده و مطالعات زیست‌محیطی، با کمترین مشکلات روبرو و از استاندارد لازم برخوردار است.

وی در پایان با تأکید مجدد بر اینکه هیچ زباله‌ای در شهر نکا دپو نمی‌شود، گفت: همه زباله‌های شهری نکا بعد از جمع‌آوری روزانه بیش از 50 تن، به طور مستقیم به کمپوست بهشهر منتقل می‌شود و دپوی موقت زباله در این شهر نداریم.

*با بهسازی معابر عباس‌آباد نکا دپوی زباله نداریم

میترا آهنگر یکی از شهروندان نکایی ساکن در منطقه عباس‌آبادافزود: از وقتی که خیابان‌ها و کوچه‌های این منطقه انجام و زیباسازی شده است، شاهد کمترین مشکلات در بخش زباله و دپوی آن هستیم.

در گذشته آسفالت نبودن کوچه و خیابان و سرازیر شدن آب از منازل به کوچه‌ها بود که اکنون آسفالت توسط شهرداری و مسؤولان انجام شده و مشکلی وجود ندارد و زباله هم توسط یکی از افرادی که شهرداری معرفی کرده است، همه روزه جمع‌آوری می‌شود که این سلامت و امنیت را مدیون همه مسؤولان هستیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.